Известие

Collapse
No announcement yet.

Покупка на Alfa 156, 2.4 или 1.9jtd

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Покупка на Alfa 156, 2.4 или 1.9jtd

    Здравейте колеги. Оглеждам се за 156ици и по-специално дизеловите мотори. Никога не съм карал дизел и не съм много наясно как стоят нещата там, затова искам да попитам как са като поддръжка двата мотора при 156-1.9 и 2.4 jtd, също и кой е по надежден, здрав и т.н. Освен това като как са 156иците като цялостна поддръжка. Горе-долу съм запознат с "капризите" на италиянските машини, но все пак мисля, че има какво да науча за Аlfa специално. Мерси предварително.

  • #2
    Ако си по-спокоен шофер 1,9, ако искаш вървене 2,4. Едва ли и 1,9 е умреляк, но в сравнение с 2,4 се очаква да е по-зле. Иначе моите наблюдения са, че 1,9 е по-лесен за поддръжка заради 1 цилиндър по-малко, а и харчи по-малко при спокойно каране. Е, аз съм с 2,4 и бих го сменил само с по-голям Иначе поддръжката им не е особенно евтина, а на 2,4 е мъка ако се опитваш сам. Всичко е яко нагъчкано.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от pakumba Покажи съобщение
      Ако си по-спокоен шофер 1,9, ако искаш вървене 2,4. Едва ли и 1,9 е умреляк, но в сравнение с 2,4 се очаква да е по-зле. Иначе моите наблюдения са, че 1,9 е по-лесен за поддръжка заради 1 цилиндър по-малко, а и харчи по-малко при спокойно каране. Е, аз съм с 2,4 и бих го сменил само с по-голям Иначе поддръжката им не е особенно евтина, а на 2,4 е мъка ако се опитваш сам. Всичко е яко нагъчкано.
      Говори ми за нагъчкано, от 4 години карам Браво ХГТ.
      и там е нещо страшно. И при 2.4jtd ли се вади мотора за смяна на ангренаж?
      Почти сигурно е, че ще се прави ремап, на който и да е от двата дизела, така че ако може да кажете как се държат след чипване ще съм благодарен

      Comment


      • #4
        не, не се вади мотора за ангренажа. Само се пуска надолу заради външните ролки. А стартер, алтернатор са отзад и е много кофти. Иначе моята нарочно не я мапвам, защото съединителя ми няма да устиска, това е сигурно, чакам го да умре и тогава. Освен това 2,4 след ремап нещо износват вътрешни карета и там има лека драма, понеже нещо си чашката се износва също и т.н. и засега цената на цяла полуоска е 900 кинта, но това е само след ремап. Иначе мен си ме устройва и така как върви, а и харчи прилично извънградско 5,5-6,1 без да се нервирам, ако караш супер лекичко и целта е най-нисък разход- докарвал съм го до 4,7. В града карам в час пик, харчи ми 8-8,2-3 като минавам през задръстванията, днес дойдох по околовръстното от борово до кат с разход 6,6.
        п.с. аз съм с либра, но моторите са еднакви.
        Last edited by pakumba; d.m.y г., 11:49.

        Comment


        • #5
          На 'Bravo HGT' не му се вади мотора за смяна на ангренаж, а само се откача от едната страна - така е и на 156.
          То зависи от майстора де - внимавай къде ще водиш Алфата
          Има стотина теми за чипване на дизеловите двигатели - супер се държат
          sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Kuku Покажи съобщение
            На 'Bravo HGT' не му се вади мотора за смяна на ангренаж, а само се откача от едната страна - така е и на 156.
            То зависи от майстора де - внимавай къде ще водиш Алфата
            Има стотина теми за чипване на дизеловите двигатели - супер се държат
            Ами Бравото последно лятото го водих при Лисан за смяна на ангренаж, ролки и т.н. и съм доволен, така че мисля и за Алфата да се доверявам на тях Харесал съм една в мобилето, но ме притеснява цената-2700лв, 2.4jtd е мотора. За тия пари незнам дали няма сериозна драма, щото ми се виждат малко, пък и продавача е готов на коментар.
            Харесах и една 145ца 1.9jtd 2000год. с фейслифта отпред, предполагам мотора е същия като на 156 или се бъркам?
            Last edited by smokie; d.m.y г., 12:03.

            Comment


            • #7
              Колега нека те посъветвам като "почти" безпристрастен към марката потребител..
              Първата алфа в която се качих и карах и на която съм собственик е именно 156 2.4... От тогава (близо 5-6 месеца) станах много зарбиен,карах и бензиновите версии и също и мотора 1.9 м/у който се двоумиш.
              Както прочетох някъде в една от темите тук някой беше казал,цитирам по спомен : "Не можеш да сравниш звука от 5 цилиндъра на 2.4 с този на бензиновя мотор или на 1.9 мотора"
              Взимай 2.4 и просто не му мисли... а колкото до цената която е обявена... срам ме е да кажа аз за колко я взех...
              1.9 няма да ти бърка толкова в джоба по отношение на гориво и др...
              2.4 - няма да се замисляш колко ти бърка в джоба

              Другото колегите преди мен го казаха
              Успех !

              Comment


              • #8
                Колега преди имах 145 1.9 JTD, а сега имам 156 2.4 JTD. Разликата в цената на годишната поддръжка e от 2 до 3 пъти по-голяма за 156 с 2.4 JTD от тази на 145 с 1.9 JTD
                Спор няма, 156 2.4 JTD е по-добрата кола, но иска дълбок джоб за да и се радваш.
                Last edited by M.Gruev; d.m.y г., 16:39.
                Alfa Romeo Alfetta GTV 1800
                Alfa Romeo 164 3.0 V6

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от smokie Покажи съобщение
                  Ами Бравото последно лятото го водих при Лисан за смяна на ангренаж, ролки и т.н. и съм доволен, така че мисля и за Алфата да се доверявам на тях Харесал съм една в мобилето, но ме притеснява цената-2700лв, 2.4jtd е мотора. За тия пари незнам дали няма сериозна драма, щото ми се виждат малко, пък и продавача е готов на коментар.
                  Харесах и една 145ца 1.9jtd 2000год. с фейслифта отпред, предполагам мотора е същия като на 156 или се бъркам?
                  145цата и 146цата 1.9jtd са само 105коня,при 156цата има 105 коня(същия 145,146),110коня и 115коня!Мое мнение-156 1.9jtd 110 коня-това ти препоръчвам
                  155 1.7ts... 146 1.9jtd...155 Q4...156 1.9jtd Q4
                  Powered by ...
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от MoLoX Покажи съобщение
                    Колега нека те посъветвам като "почти" безпристрастен към марката потребител..
                    Първата алфа в която се качих и карах и на която съм собственик е именно 156 2.4... От тогава (близо 5-6 месеца) станах много зарбиен,карах и бензиновите версии и също и мотора 1.9 м/у който се двоумиш.
                    Както прочетох някъде в една от темите тук някой беше казал,цитирам по спомен : "Не можеш да сравниш звука от 5 цилиндъра на 2.4 с този на бензиновя мотор или на 1.9 мотора"
                    Взимай 2.4 и просто не му мисли... а колкото до цената която е обявена... срам ме е да кажа аз за колко я взех...
                    1.9 няма да ти бърка толкова в джоба по отношение на гориво и др...
                    2.4 - няма да се замисляш колко ти бърка в джоба

                    Другото колегите преди мен го казаха
                    Успех !
                    За звука на петака срещу четири цилиндровия знам много добре. За съжаление обаче знам как е като сравнение и поддръжката на двата. Дебел си е петака откъм работа за всяко нещо, съдейки по сегашния ми кошник. Точно тва май ме навежда към мисълта за по леката присъда четири години си праих кефа постоянно с ХГт-то, което си имаше и съответната цена. Мисля малко да се отдам на икономия в тая криза в сравнение с бравото и 2.4 ще ми се стори икономично, а пък 1.9 няма да ми се верва просто та май с мотора го реших да е по-слабия. Сега за купето вече се чудя-дали да е 145 или 156?

                    Comment


                    • #11
                      давам ти малко инфо-моята 156 2.4 136 коня я взех преди около 2 мес.Миналата седмица и смених ремъци,ролки,водна помпа и някаква помпа на съединителя-420 лв,цена която мисля никак не е лоша.имам за смяна горен носач,провериха цените и ми обявиха че започват от около 70 лв нагоре.И на мен ми е първи дизел и на бензин едва ли ще се кача вече
                      Renault Laguna 1,9 dci

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от smokie Покажи съобщение
                        За звука на петака срещу четири цилиндровия знам много добре. За съжаление обаче знам как е като сравнение и поддръжката на двата. Дебел си е петака откъм работа за всяко нещо, съдейки по сегашния ми кошник. Точно тва май ме навежда към мисълта за по леката присъда четири години си праих кефа постоянно с ХГт-то, което си имаше и съответната цена. Мисля малко да се отдам на икономия в тая криза в сравнение с бравото и 2.4 ще ми се стори икономично, а пък 1.9 няма да ми се верва просто та май с мотора го реших да е по-слабия. Сега за купето вече се чудя-дали да е 145 или 156?
                        Разликата в цените на окачването при двата модела е в пъти, в минус за 156, естествено! А щом търсиш икономия, която се изразява не само в гориво, то 156 е в по-неизгодна позиция.
                        ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
                        ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
                        ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
                        ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от bager Покажи съобщение
                          Разликата в цените на окачването при двата модела е в пъти, в минус за 156, естествено! А щом търсиш икономия, която се изразява не само в гориво, то 156 е в по-неизгодна позиция.
                          Да точно. Търся просто всякаква икономия в следващата ми кола. Просто ако не беше това и новата ми работа, която изисква да пътувам, нямаше да се замислям да се разделям с перфектно работещ, наскоро обслужен бензинов петак
                          А относно чипиране, може ли някой да ми даде телефона на бобо, че съм го затрил някаде?

                          Comment


                          • #14
                            само едно се чудя, щом целта е макс икономия защо избра дизел? Нафтата си е 2,5 легално, сега идва зима и ще се иска или разни алпин дизели или добавки в нафтата, маслото за тези коли е 5/40, демек от "скъпото" в сравнение с 10/40, имат доста повече чаркалак около ремъците- демпрефна шайба, тресчотка на алтернатора, демпфер на обтегача на алтернаторния ремък, маховик, айде дюзи няма да ги бройм, защото рядко правят проблем и все пак..., дизела си търси голям и хубав акумулатор, . Щом целта е икономия, вземи си бензинка и или газ, или метан за съвсем тънкана.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от pakumba Покажи съобщение
                              само едно се чудя, щом целта е макс икономия защо избра дизел? Нафтата си е 2,5 легално, сега идва зима и ще се иска или разни алпин дизели или добавки в нафтата, маслото за тези коли е 5/40, демек от "скъпото" в сравнение с 10/40, имат доста повече чаркалак около ремъците- демпрефна шайба, тресчотка на алтернатора, демпфер на обтегача на алтернаторния ремък, маховик, айде дюзи няма да ги бройм, защото рядко правят проблем и все пак..., дизела си търси голям и хубав акумулатор, . Щом целта е икономия, вземи си бензинка и или газ, или метан за съвсем тънкана.
                              Как пък 3 зими подред не ми замръзна нафтата (обикновена), добавки никога не съм ползвал, а пък при повечко километри, каквито несъмнено ще са при дизел струващ 2700лв., какъвто иска да си купува човека, маслото е от "евтиното" 10w40 ?!?
                              Giulietta 1,6 JTDm 2013
                              156 SW 1,9 JTD 2003

                              Comment

                              Working...
                              X